Skuteczność reklam

on

Z działaniami agencji reklamowych spotykam się codziennie. Wystarczy, że otworzę nowo zakupioną książkę, a tam znajduję ulotkę lansującą kolejne pozycje. Wizyta u kosmetyczki – na stoliku leżą wizytówki, na których gość proponuje, że zawiezie mnie na ślub swoim lśniącym, luksusowym samochodem. No i wreszcie wizyta u pediatry. Tam w poczekalni mogę naczytać się, jaką to będę nieodpowiedzialną mamą, jeśli nie zaszczepię dziecka przeciwko pneumokokom i rota wirusom.

Takie to nastały czasy, że wchodzę do sklepu obuwniczego i już przy wejściu, nie obejrzawszy ani jednej pary butów, zostaję poinformowana, jakie to wygodne i stylowe buty kupię tylko dzisiaj w promocyjnej cenie. Reklama dosłownie osacza mnie wszędzie. Rzecz tylko w tym, czy ma na mnie jakiś konkretny wpływ. Owszem, czasami tak. Coś, co jest mi w danej chwili niepotrzebne, nabywam za sprawą bodźca w postaci billboardu. Nie da się ukryć, że działania specjalistów od reklamy są rzeczywiście skuteczne i odgrywają znaczącą rolę w procesie sprzedaży.